شروع کسب و کار در آمازون


اولین گام در شروع کسب و کار شما در آمازون، ثبت نام برای یک حساب فروشندگان آمازون است. دو پلن یا طرح برای این کار وجود دارد: حساب کاربری فروشندگان انفرادی (Individual) و حساب کاربری فروشندگان حرفه‌ای (Professional).هزینه‌ی حساب فروشندگی انفرادی به ازای هر آیتم به فروش رفته در نظر گرفته می‌شود اما حساب کاربری‌های Professional ، فارغ از مقدار فروش، فقط به مقدار اشتراک ثابت ماهانه برای شما هزینه در بر خواهد داشت. حتی فروشندگان مصمم هم نباید برای ایجاد حساب Professional زیاد عجله کنند. برای ثبت نام و ایجاد یک حساب کاربری فروش می‌توانید به Amazon’s Seller Central مراجعه کنید.

 

ساخت حساب فروشندگی در آمازون


تکمیل یک حساب کاربری فروشندگان جدید حدود ده دقیقه زمان می‌برد. لازم است EIN (شماره شناسایی کارفرما) خود را آماده داشته باشید، در غیر این صورت، می‌توانید با یک شماره امنیت اجتماعی (Social Security Number) معتبر ثبت نام کنید.آمازون همچنین از شما خواهد خواست تا یک مصاحبه‌ی مالیاتی کوتاه آنلاین انجام دهید. این کار به منظور تکمیل گزارش‌های مالیاتی آمازون صورت می‌گیرد.پس از پاسخ به سوالات مربوط به اطلاعات تکمیلی فروشنده و انجام یک نظرسنجی کوتاه، مراحل ایجاد حساب کاربری شما کامل می‌شود. تبریک می‌گوییم! شما از این لحظه رسماً می‌توانید فروش در آمازون را شروع کنید.

 

پیدا کردن محصولات برای فروش در آمازون


راه‌های بسیاری برای تامین محصولات سودآور برای فروش در آمازون هست. بعضی از فروشندگان مدل‌های سنتی کسب و کار، مثل فروش محصولات تولید خود یا فروش اجناس عمده‌فروشی را دنبال می‌کنند. اما تعداد زیادی از فروشندگان فراتر از روش‌های سنتی رفته و محصولات خود را به روش‌های خلاقانه متنوعی تأمین می‌کنند. یک راه تأمین محصولات استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای پیش‌بینی این که چه آیتم‌هایی بیشترین فروش را در آینده خواهند داشت، است. برای نمونه BigTracker یک ابزار پژوهشی آمازون است که می‌تواند پتاسیل یک محصول برای فروش عالی در آینده را پیش‌بینی ‌کند. این ابزار همچنین از یک سیستم امتیازدهی منحصر به ‌فرد برای کمک به شما در اجتناب از کار روی محصولاتی که امتیاز خیلی پایینی گرفته‌اند، بهره می‌برد که شما را از میزان قابل توجهی آزمون و خطا آسوده می‌سازد.

 

 

نحوه شروع کار در آمازون

 

اضافه کردن محصولات در آمازون


یک جستجوی سریع خرید در آمازون به شما نشان خواهد داد که آیا دیگر فروشندگان از قبل محصول مورد نظر شما را برای فروش قرار داده‌اند یا خیر. اگر در نگاه نخست فروش چیزی که توسط دیگران از قبل برای فروش قرار داده شده، به لحاظ رقابت، از نظر شما تلف کردن وقت است، این نکته را فراموش نکنید که آن فروشندگان فقط تعداد مشخصی از آن محصول در انبار خود دارند. درست در هنگامی که همه محصولات رقبا به فروش رسید، اکنون لیست شما لیستی خواهد بود که موجود است و خریداران از آن خرید می‌کنند. البته شما همچنین می‌توانید قیمت خود را پایین‌تر آورده یا گزینه‌ی ارسال رایگان محصولات خود را به خریداران ارائه دهید.  یا همچنین از FBA (که پایین‌تر توضیح داده می‌شود) استفاده کنید تا لیستتان را به انتخاب برتر خریداران تبدیل کنید.اضافه کردن دستی محصولاتتان به یک لیست موجود به آسانی در داشبورد مرکزی فروشندگان قابل انجام است. یک جستجوی ساده برای آیتم مورد نظر در گزینه‌ی List a new product   با استفاده از نام محصول، شناسه‌ی محصول در آمازون یا شماره انبارداری (SKU) آن محصول انجام دهید بر روی Sell Yours  کلیک کنید و می‌توانید اطلاعات آیتم مورد نظر مثل قیمت و میزان موجودی را از راه پر کردن و تکمیل چند فیلد که روی صفحه‌ی بعدی نشان داده خواهد شد، اضافه کنید. فیلدهای ضروری با یک علامت ستاره (*) مشخص شده‌اند. دیگر فیلدها اختیاری هستند. پس از تکمیل، روی دکمه‌ی Save and Finish  کلیک کنید. اکنون یک لیست فعال و آماده‌ی فروش، روی آمازون دارید. این کل موضوع اضافه کردن دستی محصولات است.

 

مراحل فروش در آمازون


در مرحله‌ی بعد، شما باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید خودتان تحویل سفارش‌ها را انجام دهید یا این که اجازه دهید آمازون این کار را برای شما انجام دهد.سفارش‌هایی که توسط فروشنده انجام می‌شوند هم می‌توانند با استفاده از سرویس‌های مورد تأیید آمازون از نرخ‌های پایین‌تر پستی بهره‌مند شوند. وقتی یک خریدار از شما چیزی می‌خرد، شما امکان چاپ یک لیبل پستی از قبل پرداخت شده را خواهید داشت. در غیر این صورت می‌توانید پیمانکار حمل و نقل و لیبل پستی ترجیحی خود را انتخاب کنید. حدود یک دهه قبل این تنها گزینه‌ی پیش روی فروشندگان بود. به این معنی که فروشندگان وادار بودند بسته‌بندی و ارسال محصولاتشان را خودشان یا با کمک گرفتن از سایرین انجام دهند.

گزینه دوم، FBA (Fulfillment by Amazon) ، سرویسی قابل ارائه به فروشندگان است که در آن امور انبارداری و حمل و نقل محصولات و مدیریت تمامی خدمات مربوط به مشتریان و مرجوعیات به نمایندگی از طرف فروشنده، توسط آمازون انجام می‌شود. برنامه‌ی FBA برای کلیه‌ی فروشندگان قابل دسترس است، فارغ از این‌ که پلن حساب کاربری فروش شما Individual یا Professional باشد. اگر تمایل به استفاده از این سرویس دارید، باید موجودی اجناس خود را به انبارهای آمازون منتقل کنید.

امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: ezzathkah.com


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها